1 pamoka

-> Dar giliau paliesti mokinius pristant toksiškų santykių pasėkmes.

1. Mokiniai išgirsta tikrą moters liudijimą, kaip ji buvo sužeista toksiškų santykių.

2. Mokiniai reflektuoja išgirstą liudijimą.

3. Mokiniai išgirsta dar vienos merginos liudijimą apie toksiškų santykių pasėkmes.

4. Mokiniai reflektuoja antrąjį išgirstą liudijimą.

5. Mokiniai susipažįsta su 10 priežasčių palaukti (lytinių santykių) ir išsirenka sau aktualius argumentus.

6. Mokiniai reflektuoja savo savijautą ir pamokoje įgytą patirtį, pažymėdami, kas jiems buvo naudinga.


Šiandien bus labai subtili tema, tad tikiuosi iš jūsų atvirumo ir jautrumo. Šiandien jums parodysiu du išskirtinius video man labai brangių merginų, kurios sutiko TIK SU JUMIS pasidalinti savo gyvenimo patirtimi draugystės srityje. Labai prašau, šių video niekam neplatinti, nes tai nėra vieši video.

 

„Istorija apie dvi draugystes“ (20 min) youtube https://www.youtube.com/watch?v=7FoCErvuSxk&feature=youtu.be

TAVO NUOMONĖ APIE VIDEO Nr. 1

Kaip tu jautiesi išgirdęs šią istoriją? Iš „jausmų rato“ išsirink 3 žodžius ir juos parašyk. ARBA kokios mintys tau kyla, parašyk.

Ką tu norėtum pasakyti šiai video kalbėjusiai moteriai?

 

Privatu, nežianu ar galima bus pasidalinti..nes mergina interviu nenori, akd jos liudijimas pasklistų viešai..

Kaip tu jautiesi išgirdęs šią istoriją? Iš „jausmų rato“ išsirink 3 žodžius ir juos parašyk. ARBA kokios mintys tau kyla, parašyk.
Ką tu norėtum pasakyti šiai video kalbėjusiai merginai?

Peržiūrėk SKAIDRĘ „10 priežasčių palaukti“

https://www.canva.com/design/DAD8UKsf9sI/Fg4jq_9JFEdidQoJOX-XDQ/view?utm_content=DAD8UKsf9sI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

1. Kurios PRIEŽASTYS PALAUKTI (iš skaidrės) tau pasirodė vertingos? (1 taškas)

2. Ką tu galvoji apie „pagyvenimą kartu“ draugystės etape? Atsakymą argumentuok. (1 taškas)

3. Kurie iš šių tau atrodo tikrai labai DIDELI „pagyvenimo kartu“ MINUSAI?

  • kai kyla konfliktai poros nenori jų spręsti, nes bijo išsiskyrimo (juk ir ėjo gyventi tam, kad pasibandytų ar nesipyks);
  • sulėtinamas gilesnis įsipareigojimas vienas kitam, nes vaikinas ilgai jai nesiperša (o ji juk jam VISKĄ atidavė);
  • realiai gali pastoti, gali gimti vaikai, kurie po to neturės šeimos….;
  • tokie santykiai pagrįsti abipuse (prekybine) nauda „aš tau – tu man“ (pvz. mergina gauna finansinį išlaikymą ir emocinę paramą, o vaikinas – dažnus lytinius santykius ir “šeimininkę namuose”);
  • be proto PRISIRIŠAMA vienas prie kito, nespėjus giliau pažinti asmens, su kuriuo aš pradedu savo šeimyninį gyvenimą;
  • sumažėja pagarbos merginai iš vaikino pusės, nes ji lengvai jam „pasidavė“;
  • vaikinas netenka progos siekti merginos (ilgiau) ir taip ugdyti savo vyriškumą, gebėjimą susivaldyti dėl kito gėrio ir prisiimti atsakomybės už savo poelgius;
  • nėra pilno tarpusavio pasitikėjimo ir emocinio saugumo santykiuose (nes jie nusprendė vienas kitą pabandyti, netiks, bus kitas…);

4. Kas, tavo manymu, pastato tvirtą pagrindą santuokai ir šeimai? Pasirink tuos teiginius, kuriems pritari:

  • stipri besitęsianti aistra;
  • sėkmė – kokį parnerį pasirinksi;
  • gyvenimo aplinkybės – kaip susiklėsto gyvenimas – patys nieko nulemti negalime;
  • investicija į savo charakterį ir jo ugdymą iki vestuvių ir po jų;
  • pastangos sukurti tvirtą draugystę ir pagarbą vienas kitam;
  • poros pasaulėžiūros ir vertybių, prioritetų suderinimas;
  • susivaldymas nuo lytinių santykių iki santuokos, kad išmoktume susivaldyti ir pažintume vienas kitą giliau (nes kai sugulame, apie charkterio subtilumus žinoti nebe taip įdomu);

5. Kas tau pamokoje patiko (argumentuok) arba kas tau pamokoje nepatiko (argumentuok)? (2 taškai)

6. Kaip jautiesi po pamokos? Iš „jausmų rato“ išsirink 3 žodžius. (1 taškas)

 

TEMOS PAPILDYMUI : Ištrauka iš R. Pagojaus knygos apie „Skudurinę meilę“

TEMOS PAPILDYMUI : Apie nesantuokinių lytinių santykių žalą