-> Padėti mokiniui įsivertinti, ar jis pakankamai brandus kurti ilgalaikius santykius bei padėti rasti būdų kaip save tobulinti.
1. Mokiniai pristato/aptaria praeitos pamokos diskusijas (1. Apie video: ar čia meilė ar tik įsimylėjimas? Ar gyvūnai gali mylėti taip kaip žmogus?)
2. Mokiniai atlieka asmeninį įsivertinimo testą: ar esu gera “dirva meilės medžiui auginti”?
3. Mokiniai susipažįsta su rekomendacijomis, kaip save tobulinti, kad būčiau “gera dirva” kurti santykius.
4. Mokiniai reflektuoja savo savijautą ir pamokoje įgytą patirtį, pažymėdami, kas jiems buvo naudinga.
Atliepiamos praėjusios pamokos diskusijos (ar šokyje meilė ar tik įsimylėjimas?; ar gyvūnai gali mylėti kaip žmonės?) pridedamos pdf skaidrės. Svarbu, kad mokinių atsakymai yra dėliojami, analizuojami, iškeliant retorinius klausimus ir skaninant mokinius patiems mąstyti, o ne nuleidžiamas mokytojos atsakymas.
Įsivertinimo testas – ar esu gera dirva? Įsivertink nuo 1 iki 5 save šiose savybėse.
- Turiu kantrybės kitiems žmonėms, net tiems, kurie man nelabai patinka.
- Gebu džiaugtis kito sėkme (nėra pas mane pavydo jausmo).
- Niekada neaukštinu savęs virš kitų (net mintyse!).
- Esu sąžiningas žmogus (stengiuosi niekada nemeluoti, neveidmainiauti).
- Darydamas bet kokį poelgį pagalvoju, kaip tai paveiks kitus žmones, jų jausmus (stengiuosi, kad mano laisvė nepažeistų kito žmogaus laisvės).
- Savo galvą stengiuosi laikyti švarią nuo visokių gašlumų, romantiškų svajonių bei pornografijos….
- Gebu atleisti mane įskaudinusiems žmonėms (esu gailestingas).
- Moku spręsti konfliktus
- Gebu pripažinti savo kaltę sprendžiant konfliktus (juk konfliktuose visada yra kaltos abi pusės).
- Esu savarankiškas, gebu pasirūpinti savimi (savo poreikiais).
- Gebu „nuleisti savo principus“ bendraujant su kitais.
- Stengiuosi tobulinti savo asmenybę, ugdyti ją (ugdausi naujus įpročius).
- Myliu ir vertinu save (nepaisant to ar man kažkas nesiseka, kažko nesugebu ar gaunu kritiką…).
- Esu valingas žmogus (gebu prisiversti daryti tai, ką dabar reikia daryti).
- Moku išklausyti kitą žmogų, jo nepertraukiant.
- Esu empatiškas žmogus, suprantu kito žmogaus jausmus ir poreikius.
- Gebu žodžiais išreikšti savo jausmus.
Šių visų savybių reikia kuriant ilgalaikius, vaisingus santykius. Jei iš visų tavo pasirinktų skaičių išvestume vidurkį, kiek maždaug būtų? Dar yra ką veikti, kad sustiprėtum kaip asmenybė, nešvaistyk laiko! Savybės bei įpročiai ugdosi lėtai. VAISINGĄ ILGALIKĖ MEILĖ yra STIPRIŲJŲ PRIVILEGIJA!!!(Kokias savybes norėtum dabar stiprinti savo asmenybėje?)
REKOMENDACIJOS, kaip sustiprėti, kad galėčiau kurti ILGALAIKIUS, VAISINGUS santykius
Atsakyk į klausimus:
1. Kaip jautiesi atlikęs ĮSIVERTINIMO TESTĄ (ar esu „gera dirva“ meilės medžiui auginti)? Išsirink 3 jausmus iš rato arba parašyk, kokia mintis kilo. (1 taškas) – šį klausimą galima perkelti iš kart po testo ir dar pridėti klausimą, ką norėtų stiprinti savyje.
2. Skaidrėse buvo pateiktos REKOMENDACIJOS, kaip ugdyti, tobulinti savo asmenybę, kad tapčiau pajėgus kurti ilgalaikius, gilius, praturtinančius santykius. Kurį iš patarimų norėtum panaudoti savo gyvenime arba svarstai galbūt panaudoti? (1 taškas)
3. Iš pateiktų graikiškų meilės rūšių išrink dvi be kurių neįmanoma ILAGALIKĖ, VAISINGA MEILĖ tarp vyro ir moters: eros, storge, filija, ksenija, agape, manija.
4. Ar gyvūnai gali mylėti (ta pilna prasme kaip žmogus gali mylėti)? Savo atsakymą ARGUMENTUOK. (1 taškas)
5. Ką supratai ar sužinojai šioje pamokoje? (1 taškas)
6. Kaip jautiesi po šios pamokos? Iš „jausmų rato“ išsirink 3 žodžius ir juos parašyk. (1 taškas)
Video: „Meilė sau. Kas tai?”
Atsisiuntimui
Užduotis
Nuotolinė pamoka su Google Forms
P. Scazzero “Emociškai brandus dvasingumas”, 2018