-> Įvesti mokinius į lytiškumo ugdymo pamokų kursą, siekiant suprasti jų patirties ir nuostatų kontekstą.

-> Pradėti pažintį su meilės sąvoka.

1.  Prieš pradedant naginėti meilės fenomeną, mokiniai atskleidžia savo žinias, nuostatas, savijautą šioje temoje.

2. Mokiniai video pagalba (arba trumpai išdėsčius mokytojui) susipažįsta su graikiškais meilės žodžiais, kurie atskleidžia skirtingas meilės rūšis.

3. Mokiniai įvertina savo turimus santykius, naudodamiesi graikiškais meilės žodžiais.

4. Mokiniai pritaiko įgytas žinias analizuodami pateiktus santykių pavyzdžius.

5. Mokiniai reflektuoja savo savijautą ir pamokoje įgytą patirtį, pažymėdami, kas jiems buvo naudinga.

6. (Pasirinktinai) Namų darbo pagalba mokiniai įtvirtina žinias ištirdami savo artimųjų supratimą apie meilės fenomeną ir priskirdami jiems po vieną graikišką žodį.

Atsakyk į klausimus raštu/žodžiu/porose/grupėse:

1.  Kas tavo nuomone yra meilė?

2. Ar tu galėtum (visą gyvenimą) išgyventi be MEILĖS? Paaiškink, kodėl taip manai.

3. Ar tu tiki amžina MEILE (visą gyvenimą trunkančia)? Paaiškink, kodėl taip manai.

4. Įvardink, kur tu dažniausiai naudoji žodį “myliu”. Pvz. “myliu savo šunį/vaikiną/vasarą/šokius/kompiuterinius žaidimus…”

5. Kaip jautiesi sužinojęs, kad nagrinėsime temą apie MEILĘ. Parašyk 3 tau kylančius jausmus iš “jausmų rato”.

Mitai ir faktai apie santykius – tavo požiūris. Perskaityk frazę ir pažymėk SAVO NUOMONĘ ar tai yra mitas ar faktas (“tiesa”/”netiesa”). Pirmyn! 🙂 (yra ppt)

1 . Žmogus gali būti laimingas be kito žmogaus draugystės.

2. Egzistuoja amžina meilė

3. Savo instinktų suvaldymas kenkia sveikatai.

4. Meilė yra dangiškas jausmas, kuris ištinka žmogų netikėtai.

5. Kuo daugiau draugysčių, tuo daugiau patirties… ir žaizdų…

6. Neįmanoma sukurti darnios santuokos, jei pora yra supiršta tėvų ir nemyli vienas kito.

7. Vyrai ir moterys skiriasi TIK lytiniais organais.

8. Vedybos garantuoja skyrybas.

9. Jei pora bando „pagyventi kartu“, tai yra žingsnis į santuoką/šeimą.

10. Jau nuo vaikystės mes ruošiamės būsimai šeimai/santuokai.

Ačiū už tavo atsakymus! Nesijaudink, jei nepavyko gauti 100 proc., visą ateinantį laiką žingsnis po žingsnio bandysime kartu ”lukštenti” visus santykių mitus ir dėsnius.’

Kahoot testas “Mitai ir faktai apie santykius”

Testas su LearningApps “Mitai ir faktai apie santykius”

Pateiktis “Mitai ir faktai apie santykius”

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Atsisiųsti

Lietuvių kalboje mes turime vieną žodį „MYLIU“, kuris turi daug skirtingų prasmių. Gali įvykti nesusikalbėjimas kai man „MYLIU“ reiškia vieną dalyką, o mano draugui/kaimynui, – kitą. Nesusikalbėjimas, vienas kito nesupratimas labai neigiamai veikia santykius. Įdomu, kad graikai turi daugiau žodžių išreiškiančių skirtingos rūšies MEILĘ. Pažiūrėk toliau esantį video ir atlik po to einančias užduotis.

Peržiūrėk Youtube video: “Meilės rūšys pagal graikus” 

Remiantis matytu video atsakyk į klausimus:

Ar šiuo metu tavo gyvenime yra “EROS” meilė?

Ar šiuo metu tavo gyvenime yra “STORGE” meilė?

Ar šiuo metu tavo gyvenime yra “FILIJA” meilė?

Ar šiuo metu tavo gyvenime yra “MANIJA” meilė?

Ar šiuo metu tavo gyvenime yra “KSENIJA” meilė?

Ar šiuo metu tavo gyvenime yra “AGAPE” meilė?

Ką manai apie tokį MEILĖS suskirstymą į rūšis?

Judančiam paveiksliukui priskirk po vieną iš šių graikiškų žodžių: eros, storge, filija, manija, ksenija, agape. (Paveiksliukai pridėti prie “pamokos failai”)

Šią užduotį mokiniai gali atlikti ir naudodamiesi užduotimis, paruoštomis išorinėse platformose Quizizz.com (Užduotis A) bei LearningApps.org (Užduotis B), kurių nuorodos yra skiltyje “Nuotoliniam darbui”.

1. Kokios rūšies meilė pavaizduota šiame “gife”? Kokios rūšies meile myli Mardžė?

1

((Tai yra “ksenija” meilė : meilė nepažįstamam, šeimininko ir svečio meilė. Kaip atskirti nuo “agape” meilės? “Ksenija” meilė yra vienkartinis veiksmas, netikėta spontaniška pagalba. O “agape” meilė yra pastovi, nuolatinė, pasiaukojanti, atiduodanti jėgas/finansus/(net gyvybę) ne tik, kiek galiu/noriu, bet pilnai.))

2. Kokios rūšies meile Houmeris myli alų? 

2

((Tai “manija” (meilė) : priklausomybė, beprotystė. Pvz. gali būti tarp žmogaus ir daikto/veiksmo arba net tarp žmonių.))

3. Kokios rūšies meilė sieja Kempiniuką ir Patriką? 

3

((Tai “filija” meilė : meilė tarp lygiaverčių draugų. Tai yra gili, tikra draugystė tarp dviejų žmonių, kurie vienas kitą supranta, įsijaučia į vienas kito išgyvenimus (gali būti tarp vyro ir moters, gali būti tarp tos pačios lyties žmonių).))

4. Kokios rūšies meile mama myli savo kūdikį?

4

((Tai yra “agape” meilė : pasiaukojanti, besąlygiška, dar vadinama “dieviška meilė” arba “meilė priešams”. Pvz. tėvų pasiaukojanti meilė, aki vaikas mažas arba neatlygintina pagalba kitam žmogui negailint savęs. Arba gero darymas žmogui, kuris tau daro bloga (“meilė priešui”). ))

5. Kokios rūšies meilė yra tarp vaikino ir šuniuko? 

5

((Tai yra “storge” meilė : šeimyniška, prieraišioji. Pvz. gali būti tarp vyro ir žmonos, tarp tėvų ir vaikų, tarp žmonių ir naminių gyvūnų…))

6. Kokios rūšies meile myli Tomas? 

6

((Tai “eros” meilė : aistringa meilė, aistringas noras turėti. Pvz. gali būti ne tik tarp žmonių, bet ir tarp žmogaus ir daikto!))

7. Popiežius Pranciškus per Didįjį Ketvirtadienį plauna kojas kaliniams. Kokią meilės rūšį vaizduoja šis veiksmas?

7

((Tai “agape” meilė : besąlygiška, pasiaukojanti, dieviškoji, gali būti skirta net priešams.))

8. Kokia meilės rūšis vaikinas myli merginą? 

8

((Tai “manija” (meilė) : priklausomybė, beprotystė. Čia matoma, kad santykis nėra sveikas, nėra lygiavertis. Vienas iš partnerių nori kitą savintis, jį turėti (galbūt valdyti, manipuliuoti, “negali be kito gyventi”). )) 

9. Kokią meilės rūšį vaizduoja vaikinas prie stalo?

9


((Tai yra “eros” meilė – troškimas, noras turėti, savintis)

Atsakyk klausimus raštu. Už kiekvieną pilnai, argumentuotai, išsamiai atsakytą klausimą po 1 tašką. Iš viso šioje užduotyje gali surinkti 6 taškus.

1.Kas tau šioje pamokoje patiko arba nepatiko? Atsakymą argumentuok. (1 taškas)

2.Kas tau buvo naudinga šioje pamokoje? Ką supratai/sužinojai šioje pamokoje? (1 taškas)

3. Kokia meilės rūšimi norėtum, kad tave mylėtų tavo būsimas vyras/žmona? (1 taškas)

4. Kokia meilės rūšimi norėtum, kad tave mylėtų draugai? (1 taškas)

5. Ar žinodami meilės rūšis žmonės gali lengviau suprasti vienas kitą? Argumentuok. (1 taškas)

6. Kaip jautiesi po šios pamokos? Iš „jausmų rato“ išsirink 3 žodžius ir juos parašyk. (1 taškas)

Paveikslo nuoroda

1. UŽDUOTIS: Paimk mini interviu iš  3-jų žmonių, kurie būtų virš 30 metų amžiaus, ir paklausk jų, kaip jie supranta, kas yra meilė. Šias trumpas mintis užrašyk ir prie kiekvienos citatos parašyk, kurią meilės rūšį (iš graikiškų žodžių) priskirtum toms citatoms.

2. REFLEKSIJA. Atsakyk į klausimus, atlikęs užduotį:

⦁ Kokių minčių sukėlė šį užduotis? 

⦁ Kaip pamokoje įgytas žinias galėčiau panaudoti savo gyvenime?  

Atsisiuntimui

Kahoot testas “Mitai ir faktai apie santykius”

Video “Meilės rūšys”

Užduotis su LearningApps “Mitai ir faktai apie santykius”

Užduotis su LearningApps “Meilės rūšys”

Pateiktis “Mitai ir faktai apie santykius”

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Atsisiųsti

Testas su Quizizz “Meilės rūšys”

Nuotolinė pamoka su Google Forms

R. Pagojus “Meilės pamokos (kad nemylėtume kaip idiotai)”, 2017.